Brev:
Semper smoothies og grøntsagsmos - baby 6 måneder
20. maj 2017
Alder:
6 mdr.
Semper smoothies og grøntsagsmos - baby 6 måneder
Kære Helen.
Tak for en skøn brevkasse med mange gode råd.
Vi har en dreng på 6 1/2 måned, som elsker smoothies fra Semper.
Vores program for dagen ser sådan her ud:
Tidlig morgen: amning og sove videre
8.00: havregrød med lidt Semper smoothie (frugt eller yoghurt) ved siden af. Vand af kop.
Amning
Formiddagslur
Cirka 11.00: meget lidt grøntsagsmos (altid blandet med MME så det ikke er for tykt) med vand af kop. Smoothie med frugt (Semper).
Amning
Middagslur
Amning
Cirka 16: frugt-smoothie og vand af kop
Amning
Eftermiddagslur
Cirka 18: Meget lidt grøntsagsmos (altid blandet med MME så det ikke er for tykt) med vand af kop. Smoothie med frugt.
I seng imellem 21 og 23.
Er det usundt for vores dreng at få smoothies fra Semper hver dag?? De er jo lette at give ham, og der står at de ikke er tilsat sukker og at de indeholder 100 % frugt/yoghurt. Men er alligevel i tvivl om det er bedre at give ham noget andet? Dog er han gladest for disse smoothies, da han ikke kan spise andet end den konsistens. Og dette bringer mig det til andet spørgsmål:
På alle dine tidligere svar skriver du, at babyer på 6 måneder skal have rugbrødshapser hver dag og frugt i hånden. Vores dreng elsker at blive ammet og få grøntsagsmos (blandet op i MME så det ikke er for tykt). Prøver vi at give ham andet, for eksempel frugtstykker, kan han slet ikke synke det. Rugbrødshapser er han SLET ikke klar til.
Det er helt tydeligt at han slet ikke er klar til andre konsistenser. Er dette okay? Vi er meget bange for at han får maden galt i halsen, hvilket han også gør hvis vi giver ham andet end tynd mos eller smoothie.
Hilsen