Semper smoothies og grøntsagsmos - baby 6 måneder

20. maj 2017

Alder:
6 mdr.

Semper smoothies og grøntsagsmos - baby 6 måneder

Kære Helen.

Tak for en skøn brevkasse med mange gode råd.

Vi har en dreng på 6 1/2 måned, som elsker smoothies fra Semper.

Vores program for dagen ser sådan her ud:

Tidlig morgen: amning og sove videre

8.00: havregrød med lidt Semper smoothie (frugt eller yoghurt) ved siden af. Vand af kop.

Amning

Formiddagslur

Cirka 11.00: meget lidt grøntsagsmos (altid blandet med MME så det ikke er for tykt) med vand af kop. Smoothie med frugt (Semper).

Amning

Middagslur

Amning

Cirka 16: frugt-smoothie og vand af kop

Amning

Eftermiddagslur

Cirka 18: Meget lidt grøntsagsmos (altid blandet med MME så det ikke er for tykt) med vand af kop. Smoothie med frugt.

I seng imellem 21 og 23.

Er det usundt for vores dreng at få smoothies fra Semper hver dag?? De er jo lette at give ham, og ...

Annonce

... der står at de ikke er tilsat sukker og at de indeholder 100 % frugt/yoghurt. Men er alligevel i tvivl om det er bedre at give ham noget andet? Dog er han gladest for disse smoothies, da han ikke kan spise andet end den konsistens. Og dette bringer mig det til andet spørgsmål:

På alle dine tidligere svar skriver du, at babyer på 6 måneder skal have rugbrødshapser hver dag og frugt i hånden. Vores dreng elsker at blive ammet og få grøntsagsmos (blandet op i MME så det ikke er for tykt). Prøver vi at give ham andet, for eksempel frugtstykker, kan han slet ikke synke det. Rugbrødshapser er han SLET ikke klar til.
Det er helt tydeligt at han slet ikke er klar til andre konsistenser. Er dette okay? Vi er meget bange for at han får maden galt i halsen, hvilket han også gør hvis vi giver ham andet end tynd mos eller smoothie.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor